Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Je kunt een afspraak maken door op de onderstaande knop te klikken en het online formulier in te vullen. Ook kan je een afspraak maken door met ons te bellen op 085-7822730. Wij zullen dan samen met je het formulier doorlopen en de juiste gegevens noteren.
Nadat je een afspraak hebt gemaakt via onze website wordt je altijd door de klantenservice gebeld om de afspraak definitief te maken en te bevestigen. Hou er rekening mee dat wanneer je buiten openingstijden van de klantenservice een afspraak maakt via de website je pas tijdens de eerstvolgende werkdag gebeld wordt om de afspraak vast te stellen.
Tijdens het maken van de afspraak op de website kan je je voorkeursdagen aangeven. Onze planning houdt altijd rekening met de opgegeven voorkeursdagen bij het inplannen en bevestigen van de afspraak. Het kan voorkomen dat door de drukte de planning al voor de eerstvolgende dagen vol zit en er om die reden geen plek beschikbaar is op je voorkeursdag. In dat geval zullen we een andere dag als optie aandragen. Wil je zeker weten dat je op korte termijn geholpen kan worden? Dan adviseren we je om telefonisch contact met ons op te nemen.
Onze monteurs kunnen bijna alle soorten storingen oplossen van elektronische en mechanische aard aan elektrische en handbediende garagedeuren, elektrische en handbediende roldeuren, elektrische rolluiken en elektrische hekken. Wil je zeker weten of we jouw deur of storing op kunnen lossen, dan verzoeken we je een contactformulier in te vullen. Omschrijf hierin duidelijk het probleem en indien mogelijk voeg hier foto’s bij. We zullen dan z.s.m. contact met je opnemen wanneer we de foto’s hebben kunnen evalueren.
De monteurs kunnen doorgaans reparaties uitvoeren aan garagedeuren, rolluiken en hekwerken van alle merken en types.
De monteurs van ROMASS zijn in het bezit van een mobiel pinautomaat. Je dient de kosten van het bezoek van de monteur door middel van PIN te betalen aan de monteur bij de afronding van zijn bezoek. Kun je niet per PIN betalen of wil je dit niet, dan worden er administratiekosten in rekening gebracht bij het opstellen van de factuur.
Na afloop van elk bezoek van een monteur ontvang je een factuur per email. Vul bij het maken van de afspraak op de website het e-mailadres in waarop je de factuur wenst te ontvangen.
Indien je onverhoopt niet tevreden bent over de reparatie en aanspraak wilt maken op onze garantie, dien je hiervoor een verzoek in te dienen via het contactformulier. Vervolgens zal je verzoek in behandeling worden genomen overeenkomstig met onze algemene voorwaarden en de garantievoorwaarden van de desbetreffende fabrikant. Bij het vaststellen van de garantie zal er altijd een onderzoek gestart worden door onszelf of een onafhankelijke partij. Garantieverzoeken worden enkel schriftelijk in behandeling genomen.
De monteurs beschikken over een mobiele werkplaats welke is uitgerust met een voorraad van de meest gebruikte onderdelen. Mocht het desbetreffende onderdeel niet op voorraad zijn in de mobiele werkplaats van de monteur, of speciaal op maat geproduceerd moet worden kun je hiervoor een bestelling plaatsen bij de monteur. Met uitzondering van op maat gemaakte onderdelen kunnen de meeste onderdelen direct uit de voorraad van de bus geleverd worden.
We berekenen alleen materialen die verbruikt zijn bij het oplossen van de storing/de onderhoudsbeurt. Grotere materialen hebben een vaste kostprijs welke de monteur altijd kenbaar maakt voordat de materialen gebruikt worden. Je hebt dan altijd zelf de keuze of je de materialen wel of niet wilt afnemen. Voor kleine materialen, zoals schroeven en olie rekenen we een vast tarief per bezoek aan indien er kleine materialen gebruikt zijn. Welke onderdelen u nodig zal hebben verschilt per situatie, storing, merk, type en gewicht van de deur. Het is om die reden dan ook helaas niet mogelijk om een prijs van onderdelen af te geven voor er monteur bij u ter plaatse is geweest om de situatie te evalueren.
De kosten van een reparatie bestaan uit de voorrijkosten, de kosten voor het uurloon van de monteur en de eventuele materiaalkosten. Een compleet overzicht van onze prijzen kun je vinden via de volgende link. Ook kan je telefonisch contact met ons opnemen om dit voor je te berekenen.
De gewerkte uren worden automatisch berekend vanaf de start van het bezoek van de monteur tot het vertrek van de monteur en wordt afgerond op halve uren.
Per postcode zijn de voorrijkosten vastgesteld. Er worden geen kosten per kilometer in rekening gebracht en wel is reistijd van de monteur inbegrepen in het voorrijtarief van het postcodegebied. Zo weet je vooraf waar je aan toe bent. De kosten zijn niet afhankelijk van de route van de monteur.
De monteurs van ROMASS zijn werkzaam en woonachtig in heel Nederland. Doordat de voorrijkosten vastgesteld zijn aan de hand van de postcode van het werkadres hoef je je echter geen zorgen te maken over welke monteur je bezoekt. De kosten zijn immers niet afhankelijk van de route van de monteur. Het support office van ROMASS is gevestigd in Etten-Leur.
Indien je er voor kiest om een monteur van ROMASS in te schakelen zal de monteur altijd direct het defect proberen te repareren. Hij zal niet eerst een offerte opstellen. De kosten van een reparatie bestaan uit de voorrijkosten, de kosten voor het uurloon van de monteur en de eventuele materiaalkosten. Wanneer de monteur ter plaatse is gekomen zal er vastgesteld worden welke materialen er nodig zijn en welke kosten daarmee gemoeid gaan. Wanneer je hier akkoord mee bent zal dit direct geplaatst of besteld worden. Wanneer je hier niet akkoord mee gaat zal de afspraak afgerond worden en er geen materiaalkosten in rekening gebracht worden. Wel dien je dan nog de voorrijkosten en het uurloon van de monteur af te rekenen.
Helaas is het niet mogelijk om zonder bezoek van een monteur materialen los te bestellen.
Via onze website is het mogelijk om een offerte aan te vragen voor een compleet nieuwe deur via de volgende pagina. Wij leveren zelf geen nieuwe deuren, maar zullen dit doorzetten naar een van onze partners.
Na het bezoek van de monteur wordt automatisch een factuur aangemaakt in ons systeem welke je binnen 48 uur na het vertrek van de monteur ontvangt. Indien je onverhoopt geen factuur ontvangen hebt, neem dan contact op met de klantenservice.
De maximale werkhoogte voor de monteurs is 5 meter. Voor deuren of rolluiken waarbij de totale hoogte hoger is dan 5 meter hebben onze monteurs een hoogwerker nodig welke je zelf dient te verzorgen. Deze hoogwerker dient aan de huidige regelgeving te voldoen en maximaal 1 jaar geleden gekeurd te zijn door een bevoegde instantie. Als totale hoogte dien je uit te gaan van het hoogste punt van de deur, het beslagsysteem of de motor.
De monteurs van ROMASS zijn opgeleid om defecten te verhelpen aan alle merken en types garagedeuren, elektrische rolluiken en toegangshekken. Echter zijn zij niet bevoegd en opgeleid voor het uitvoeren van onder andere (maar niet gelimiteerd tot) de volgende typen werkzaamheden:
– bouwwerkzaamheden (bijvoorbeeld: het uitbreken van een muur, om de garagedeur te doen sluiten)
– het maken van elektrische aansluitingen (bijvoorbeeld: het aanleggen van een stopcontact als stroomvoorziening voor een elektrische garagedeur)
– groenwerkzaamheden (bijvoorbeeld: het snoeien van struiken om de motor van een elektrisch toegangshek te bereiken)
– houtbewerkingswerkzaamheden (bijvoorbeeld: het opschuren of plamuren van een houten deurblad om beschadigingen aan het houtwerk te repareren)
Onze monteurs zijn niet bevoegd om defecte materialen mee te nemen of af te voeren, aangezien deze tot jouw eigendommen behoren. Deze zullen dan ook in jouw eigendom achter gelaten worden.
Helaas is het niet mogelijk om een artikel ter reparatie aan te bieden bij het support office van ROMASS, daar er geen monteurs aanwezig zullen zijn. Dit kan alleen indien het een garantiegeval betreft waarbij we je expliciet verzocht hebben om defecte onderdelen aan ons retour te bezorgen ter inspectie. Onze monteurs kunnen ter plaatse het defecte onderdeel repareren, of een vervangend onderdeel plaatsen.
De monteurs van ROMASS zijn gepositioneerd door heel Nederland. Omdat we je probleem zo snel mogelijk willen verhelpen, wordt je steeds geholpen door de eerstvolgend beschikbare monteur. Dit is niet per se de monteur uit jouw regio. De voorrijkosten zijn desondanks per plaats vastgesteld waardoor je als klant niet extra betaald voor een eventuele langere reistijd van de monteur.
De monteurs van ROMASS zijn op werkdagen tussen 7:00 en 17:00 werkzaam. Voor klanten die in het bezit zijn van een serviceovereenkomst zijn we 24/7, 365 dagen per jaar actief.
De tijdsduur van de reparatie is afhankelijk van het defect en kan nagenoeg niet vooraf precies ingeschat worden.
Als je een vraag hebt over een factuur kun je contact opnemen met de klantenservice door een contactformulier in te vullen. Omschrijf je vraag of probleem zo uitgebreid mogelijk en voeg indien mogelijk een foto bij. De klantenservice zal je aanvraag doorzetten naar de afdeling administratie die je van een antwoord zullen voorzien. Gezien de complexiteit van de meeste vragen rondom facturen nemen we dergelijke verzoeken enkel schriftelijk in behandeling.
Helaas is het niet mogelijk om telefonisch technisch advies te krijgen, aangezien de aard van het defect niet telefonisch door de klantenservice vastgesteld kan worden. Indien je gebruik wilt maken van technisch advies door een van onze monteurs dien je online een afspraak te maken.
Wat jammer om te horen dat je niet tevreden bent. Je kunt via het contactformulier contact opnemen met de klantenservice.
Het is mogelijk om de afspraak kosteloos te annuleren tot maximaal 15:00 uur op de werkdag voorafgaand aan de afspraak. Wanneer je de afspraak te laat annuleert kan dit helaas niet meer kosteloos en zullen er kosten in rekening gebracht worden.
We kunnen het antwoord wat je zoekt niet vinden in onze veelgestelde vragen.
Neem contact met ons op om antwoord te krijgen op je vraag.
Onze klantenservice staat je graag te woord!