Monteur nodig?

Onze professionele en vakkundige monteurs lossen je garagedeur storing direct voor je op!

 No Cure No Pay!

 24/7 Bereikbaar

 Al 20 jaar vakspecialist

 Voor alle types en merken deuren

Garagedeur storingen die vaak voorkomen

Een aantal veelgestelde vragen over sectionaaldeuren

Een krakend of piepend geluid heeft te maken met het drooglopen van de looprollen. Smeer de looprollen om het probleem te verhelpen. Zorg ervoor dat de looprollen alleen gesmeerd worden wanneer de garagedeur niet op de stroomvoorziening is aangesloten en zorg ervoor dat niemand de stroomvoorziening kan inschakelen terwijl de werkzaamheden uitgevoerd worden.

Er is hoogstwaarschijnlijk een storing in de stroomvoorziening. Schakel de stroomvoorziening onmiddellijk uit en meld je storing zo snel mogelijk bij ons aan. Het is raadzaam om problemen met de stroomvoorziening alleen door een erkende professional te laten uitvoeren om schade en letsel te voorkomen.

Wanneer een of beide veren zijn gebroken kan je de garagedeur niet meer openen of sluiten. Wij raden je in deze situatie af om de deur te forceren om te voorkomen dat het probleem erger gemaakt wordt. Schakel een monteur in om nieuwe veren te plaatsen en de deur tijdelijk te sluiten.

Een garagedeur die niet meer open of dicht gaat kan het gevolg zijn van veel verschillende storingen. Zo kan het bijvoorbeeld liggen aan een defecte motor, gebroken veren of kabels of dat de handzender en ontvanger niet meer op elkaar reageren. Om de oorzaak van het probleem te achterhalen en op te lossen kan je een van onze monteurs inschakelen.

Wanneer de afstandsbediening van de garagedeur niet meer werkt kan dit het gevolg zijn van een defecte handzender of een defecte ontvanger. Tegenwoordig zijn afstandsbedieningen van garagedeuren niet meer zo duur en is het vaak gunstiger om de afstandsbediening te laten vervangen, dan om deze te laten repareren. Het is erg belangrijk om de juiste afstandsbediening te selecteren, omdat niet alle afstandsbedieningen voor garagedeuren universeel werken.

Kabels van garagedeuren zijn erg slijtagegevoelig. Wanneer deze slijten en gaan rafelen zal de motor van de deur extra inspanning moeten leven om de deur te kunnen openen en sluiten waardoor de motor ook eerder stuk kan gaan. Wij raden je daarom aan om minimaal 1 keer in de 5 jaar de kabels te vervangen. Wanneer je de garagedeur intensief gebruikt is het raadzaam om dit vaker te doen. Wanneer de kabels zijn gebroken raden we je af om de deur nog te gebruiken om te voorkomen dat de motor ook schade oploopt. Schakel een monteur in om de kabels te vervangen.

Wanneer de deur zakt of direct na sluiten weer een stuk open gaat ligt dit in de meeste gevallen aan de veerspanning die niet goed is afgesteld. De veren moeten weer aangespannen worden. Wanneer de veren zich aan het einde van de levensduur bevinden en het aanspannen van de veren geen of enkel kortstondig effect zal hebben moeten de veren vervangen worden. Gezien de hoge veerspanning raden we je ernstig af om zelf aan de slag te gaan met dit probleem om letsel en schade te voorkomen. Schakel te allen tijde een professional in wanneer je garagedeur niet goed sluit.

Waarschijnlijk is de kabeltrommel of lager verdraaid. Omdat er grote spanningen op de kabels staan raden we je aan per direct te stoppen met het gebruiken van de deur en je storing zo snel mogelijk bij ons aan te melden. Gezien de hoge spanning die hier op staat raden wij je af zelf aan de slag te gaan met het probleem en hiervoor een professional in te schakelen.

Als gevolg van een aanrijding aan de deur of een inbraakpoging kan de garagedeur schade op hebben gelopen. Waardoor je bijvoorbeeld een deuk in het deurblad hebt en deze niet meer helemaal open kan. Of het onderste paneel is opengebroken waardoor de deur niet meer goed en veilig afgesloten kan worden. In dit geval kunnen we je voorzien van een volledig nieuw deurblad

We kunnen het antwoord wat je zoekt niet vinden in onze veelgestelde vragen.
Neem contact met ons op om antwoord te krijgen op je vraag.
Onze klantenservice staat je graag te woord!

No Cure No Pay

ROMASS heeft klanttevredenheid erg hoog in het vaandel staan. Zo werken we alleen met kwalitatieve onderdelen en vooraanstaande merken, zijn onze monteurs zeer professioneel en hoog opgeleid, verstrekken we enkel duurzame en kwalitatieve oplossingen en proberen we voor ieder budget een passende oplossing te vinden. Dit alles doen we om alle klanten een goede ervaring te bieden.